Wszystkie felgi OZ posiadają certyfikat TUV potwierdzający wysoką jakość oraz zgodność montażową z wybranymi pojazdami.
OZ posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności za produkt (13 000 000 EUR)
Felgi OZ przed opuszczeniem fabryki przechodzą szereg specjalistycznych testów statycznych i dynamicznych
Testy kontroli jakości stosowane w OZ:
- Analiza chemiczna surowców i odlewów
- Inspekcja ultradźwiękowa w celu wykrycia wad i zanieczyszczeń
- Badanie szczelności w celu wykrycia wszelkich przecieków powietrza spowodowanych porowatością (koło zanurzone w wannie z wodą, powietrze wtryskiwane pod ciśnieniem 5-7 atm).
- Badanie penetracyjne barwnika w celu wykrycia wszelkich powierzchownych pęknięć lub mikrouszkodzeń (kontrast chromatyczny w świetle UV)
- Test zmęczeniowy. Koło poddawane jest takim samym naprężeniom mechanicznym, jakie mają miejsce gdy samochód porusza się po zakręcie
- Maszyna do testowania kół dwuosiowych LBF
- Test toczenia symuluje zachowanie i reakcje koła na prostym odcinku (maksymalne obciążenie, 100 km / h)
- Test zderzeniowy - symulacja naprężeń, na jakie koło może narażać się na drodze. Kontrola wymiarowa w celu oceny wymiarów, owalności i współśrodkowości koła (tolerancja kilku dziesiątych milimetra)
- Kontrola rentgenowska
Test powłoki lakierniczej
Test przyczepności (DIN53151) dostarczający informacji o grubości lakieru
Test roztworu chlorku sodu (DIN 50021) - w komorze nasyconej roztworem chlorku sodu przez 1000 godzin
Test CASS (DIN 50021) - powietrze nasycone roztworem soli kwasu octowego i o miedzi (NaCl + kwas octowy + CuCl2) przez 240 godzin
Test QUV (ASTM G53-93) - koła przechodzą 700-godzinny test na światło UV i wilgoć, który odtwarza pogorszenie spowodowane warunkami atmosferycznymi
Odporność na środki chemiczne. Powierzchnia koła testowego zostaje poddana działaniu agresywnych produktów; mierzony jest poziom zmiękczenia badanego obszaru.
LBF test
Najbardziej rygorystyczny i wymagający test inżynierii kół w branży. Tylko OZ i garstka producentów OEM posiada tę technologię (patent LBF Fraunhofer Search German Institut):
Maszyna symuluje zachowanie koła tak, jakby zachowywał się na torze Nürburgring, pokonując dystans 35 000 km w tych symulowanych warunkach. Siły promieniowe i osiowe symulują najsurowszą dynamikę jazdy: gwałtowne przyspieszanie i hamowanie, pokonywanie nierówności nawierzchni drogi i zakrętów.