Przeszukaj katalog felg

Średnica

Szerokość

Rozstaw

ET

O.C.

Rant

Wysyłka

Information

jakość felg o-z

Wszystkie felgi OZ posiadają certyfikat TUV potwierdzający wysoką jakość oraz zgodność montażową z wybranymi pojazdami.

OZ posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności za produkt (13 000 000 EUR)

Felgi OZ przed opuszczeniem fabryki przechodzą szereg specjalistycznych testów statycznych i dynamicznych

Testy kontroli jakości stosowane w OZ:

- Analiza chemiczna surowców i odlewów

- Inspekcja ultradźwiękowa w celu wykrycia wad i zanieczyszczeń

- Badanie szczelności w celu wykrycia wszelkich przecieków powietrza spowodowanych porowatością (koło zanurzone w wannie z wodą, powietrze wtryskiwane pod ciśnieniem 5-7 atm).

- Badanie penetracyjne barwnika w celu wykrycia wszelkich powierzchownych pęknięć lub mikrouszkodzeń (kontrast chromatyczny w świetle UV)

- Test zmęczeniowy. Koło poddawane jest takim samym naprężeniom mechanicznym, jakie mają miejsce gdy samochód porusza się po zakręcie

- Maszyna do testowania kół dwuosiowych LBF

- Test toczenia symuluje zachowanie i reakcje koła na prostym odcinku (maksymalne obciążenie, 100 km / h)

- Test zderzeniowy - symulacja naprężeń, na jakie koło może narażać się na drodze. Kontrola wymiarowa w celu oceny wymiarów, owalności i współśrodkowości koła (tolerancja kilku dziesiątych milimetra)

- Kontrola rentgenowska

Test powłoki lakierniczej

Test przyczepności (DIN53151) dostarczający informacji o grubości lakieru

Test roztworu chlorku sodu (DIN 50021) - w komorze nasyconej roztworem chlorku sodu przez 1000 godzin

Test CASS (DIN 50021) - powietrze nasycone roztworem soli kwasu octowego i o miedzi (NaCl + kwas octowy + CuCl2) przez 240 godzin

Test QUV (ASTM G53-93) - koła przechodzą 700-godzinny test na światło UV i wilgoć, który odtwarza pogorszenie spowodowane warunkami atmosferycznymi

Odporność na środki chemiczne. Powierzchnia koła testowego zostaje poddana działaniu agresywnych produktów; mierzony jest poziom zmiękczenia badanego obszaru.

LBF test

Najbardziej rygorystyczny i wymagający test inżynierii kół w branży. Tylko OZ i garstka producentów OEM posiada tę technologię (patent LBF Fraunhofer Search German Institut):

Maszyna symuluje zachowanie koła tak, jakby zachowywał się na torze Nürburgring, pokonując dystans 35 000 km w tych symulowanych warunkach. Siły promieniowe i osiowe symulują najsurowszą dynamikę jazdy: gwałtowne przyspieszanie i hamowanie, pokonywanie nierówności nawierzchni drogi i zakrętów.